Look after you

Är ganska förvånad över hur fort saker har förändrats med mig. På ett år har jag gått från jätteosäker och konstant ledsen, till att må bra och känna att jag kan prata om saker med personerna omkring mig. 
Hade problem för ett år sedan, med allt, men ville inte prata om det för alla har sitt, och ville inte besvära någon annan med mina problem när andra säkert hade mycket värre saker att ta itu med själva.
 
Jag vet många faktorer det beror på, men bland annat min vikt, hud och att jag inte var glad i förhållandet jag hade. Det var så otroligt svårt att se det då, för det hade "alltid" varit likadant. När man är tillsammans med någon en längre tid så kan man bli blind och inte se när man mår dåligt eller när saker utvecklas negativt. För man vill känna sig trygg. Men jag har aldrig mått bättre. Det är idag ett av de bästa besluten jag tagit.
 
Självklart har jag dåliga dagar fortfarande, men de är inte ens hälften utav vad de brukade vara.
Det jag tänker mest på just nu är dock min vikt. Inte vägt mig på hur länge som helst och är rädd att jag måste göra det när jag ska till doktorn den 7e januari. 
Brukade göra det flera gånger varje dag, och en av de sakerna jag är stolt över mig själv för är att jag kan avsluta något om jag märker att jag inte mår bra av det, oftast.
Hade länge väldigt dåliga vanor och förstörde mig själv lite i taget, antagligen som en reaktion av att vara tvungen att ha kontroll efter mina föräldrar skildes och allt var rörigt och jobbigt. Har ljugit många gånger över saker eftersom, som jag tidigare skrev, inte kände att någon annan skulle besväras av mina problem.
Jag vet att vissa saker är så självklara, men det har mer varit ett desperat försök att undvika ämnet, men känner att personerna jag är omringad av nu varje dag accepterar att man har gått igenom saker och man inte alltid gjort de beslut som varit bäst för en själv. 
 
Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta inlägg utan kände mest att det var något jag behövde skriva och har inget emot om personer jag bryr mig om känner till det längre eftersom det mesta är bakom mig och jag har en bättre syn på livet och mig själv.
 


Comment this post here

Name
Remember me

E-mail

URL

Comment

Trackback