20140204

Idag har jag bara tänkt på min kropp och mat och hatar att göra det egentligen. Fick en liten panik attack imorse eftersom jag varit ganska onyttig med fika nästan varje dag senaste veckan - Brukar inte få såna attacker längre, och allt jag ville göra var att gråta men jag kunde inte.
Har mått dåligt hela dagen pga detta och gått och kollat mig i spegeln minst 10 gånger säkert. Jag åt lunch, och det kändes okej då det var mestadels sallad och kyckling, men jag är så himla rädd för att öka flera kilo i vikt över natten. Vet att det inte kommer hända, men det känns som det. Hur mycket onyttigt kan man egentligen äta innan det börjar synas på kroppen?
Vet att jag är lite extra negativ pga delvis PMS som hållit på i ca 1 vecka nu vilket gör mig extra hungrig. Har även varit negativa tankar och ensamhet som gjort att jag ätit något innan middagen, eller efter, som inte är så nyttigt alls. Hatar att jag känner såhär för jag vill veta hur det känns att vara okej med sin kropp, att inte tänka på hur den ser ut 70% utav dagen. Jag kan egentligen äta hur mycket jag vill, och jag älskar mat, men jag hatar att allt har börjat fokusera kring det igen för det är utmattande. Är verkligen inte så illa som det brukade vara, och vill verkligen inte hamna där igen.


Comment this post here

Name
Remember me

E-mail

URL

Comment

Trackback