R U Mine ?


Lördag morgon. Sov till ca 08.30 idag för var väldigt trött, och sen dess har jag duschat, gjort mig iordning och kollat runt lite på Internet. Hade egentligen planer idag men ska istället åka till Joakim tror jag eftersom det var väldigt längesedan jag var där och vi umgicks.
På Måndag ska jag till Sabina så ska försöka göra en tårta till henne imorgon eller så köper jag en färdig... Hon fyllde år i förrgår och inte hunnit åka till henne än och nu i helgen är hennes syster här ifrån Dalarna så ville inte störa dem då de inte ses så ofta.

Mina känslor kring min kropp går upp och ner just nu. Vissa stunder kan jag acceptera den och vissa stunder vill jag bara gömma mig. Jag vill fokusera på att må bra psykiskt och fysiskt och inte fokusera på ett visst kroppsideal jag vill uppnå för det bidrar bara med ångest. Har försökt att göra detta på sista tiden men om det motsatta är det enda man gjort i flera år så är det svårt att bara ändra det.
Vill aldrig mer hamna i en vardag där allt man tänker på är hur mycket man ätit, och hur många som märker att mina ben är tjocka, eller pratar om hur ful jag är bakom ryggen. Och det låter så himla hemskt när man skriver det såhär och jag förstår verkligen varför jag mådde dåligt för ingen borde behöva tänka såna tankar. Vet faktiskt inte riktigt anledningen till att det vände eller exakt när, men är så himla tacksam för att det gjorde det. Ingen borde någonsin behöva känna så om sig själv och ingen ska behöva gå runt och tänka på hur sin kropp ser ut konstant för det tar all energi ifrån en.

Ni är så himla fina allihopa 


Comment this post here

Name
Remember me

E-mail

URL

Comment

Trackback